سریع‌ترین راه از بین بردن لک صورت با لیزر چیست؟

سریع ترین روش از بین بردن لک صورت با لیزر

وقتی حرف از مراقبت از پوست می‌شود، به ندرت راهکار یا محصولی را پیدا می‌کنید که مناسب همه باشد. لکه‌های تیره صورت هم از این قاعده مستثنا نیستند و روش‌های مختلفی برای از بین بردن آن‌ها وجود دارد. در این مقاله راه‌های از بین بردن لک صورت را می‌خوانید و در انتها متوجه می‌شوید که سریع‌ترین راه برای خلاص شدن از شر این لکه‌های نه چندان خوشایند چیست. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

1. استفاده از رتینول؛ روشی موثر و نه سریع برای از بین بردن لک بدن

رتینوئیدها در همه اشکال وجود دارند. هم رتینوئیدهای تجویزی و هم محصولات رتینول بدون نسخه (OTC) می‌توانند لکه‌های تیره را محو کنند. در واقع این ترکیبات از انتقال ملانوزوم‌ها به کراتینوسیت‌ها جلوگیری کرده و بازسازی اپیدرم را تسریع می‌کنند. به زبان ساده رتینوئیدها روند از بین بردن سلول‌های مرده پوست را سرعت می‌بخشند و به آوردن سلول‌های جدید به سطح کمک می‌کنند.

همچنین رتینوئیدها برای کسانی که پوست مستعد آکنه دارند، می‌توانند در کنترل جوش‌ها مفید باشند. بنابراین اگر لکه‌های تیره پوست شما ناشی از جوش‌های قبلی است، احتمالا استفاده موضعی از رتینوئیدها گزینه مناسبی برای شما باشد. مطابق با آنچه که در دوره اپراتور لیزر آموزش داده می‌شود، افرادی که رتینوئید مصرف می‌کنند، تا مدت زمان مشخصی پس از اتمام دوره نباید موهای زائد خود را لیزر کنند؛ چرا که این مواد پوست را نازک و حساس می‌کنند.

2. سرم‌های آنتی اکسیدان؛ روشی موضعی برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای صورت

تحقیقات نشان می‌دهد که سرم‌های حاوی ویتامین C، در صورت استفاده مداوم، می‌توانند به روشن شدن لکه‌های تیره ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب کمک کنند. علاوه بر این، ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و از پوست شما در برابر استرس اکسیداتیو و در نتیجه تغییر رنگ محافظت می‌کند.

رادیکال‌های آزاد (علت استرس اکسیداتیو) ناشی از عوامل محیطی مانند آلودگی، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و حتی عوامل داخلی مانند استرس هستند و اجتناب از آن‌ها تقریبا ناممکن است. با این حال سرم‌های حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان از پوست شما در برابر این آسیب‌ها محافظت می‌کند. در دوره آموزش اسکین کر نیز بر استفاده مکرر از ویتامین C تاکید می‌شود.

از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای صورت

3. محصولات حاوی AHA و BHA؛ بهترین کرم برای از بین بردن لکه‌های صورت

هم آلفا هیدروکسی اسیدها و هم بتا هیدروکسی اسیدها (AHAs و BHAs) می‌توانند لکه‌های تیره را محو کنند. AHA‌ها مانند اسید لاکتیک، اسید گلیکولیک و اسید ماندلیک به سادگی با لایه‌برداری، پوست شما را روشن می‌کنند اما احتمال تحریک شدن پوست در اثر استفاده از این ترکیبات وجود دارد.

اگر پوست شما نسبت به AHAها حساس‌تر است، به جای اسیدهای گلیکولیک یا لاکتیک، ماندلیک را انتخاب کنید. این ماده ملایم‌تر است اما همچنان به مرور زمان به محو شدن لکه‌های تیره کمک می‌کند. BHAها مانند اسید سالیسیلیک معمولا برای درمان آکنه استفاده می‌شوند، اما می‌توانند برای روشن کردن لکه‌های تیره نیز، به ویژه آن‌هایی که ناشی از هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب هستند، مورداستفاده قرار گیرند. برای درمان سریع آکنه به جای این ترکیبات بهتر است به کسانی مراجعه کنید که آموزش آر اف فرکشنال را گذرانده‌اند.

4. کوجیک اسید برای از بین بردن لک صورت

اگر با لکه‌های ملاسما دست و پنجه نرم می‌کنید، احتمالا کوجیک اسید بهترین گزینه برای شما باشد. از آنجایی که این لکه‌ها سطح بزرگ‌تری دارند، باید با رویکرد ملایم‌تری مورد هدف قرار گیرند. این ماده ملایم و در عین حال موثر از قارچ‌های تخمیرشده به دست می‌آید و با نتایج امیدوارکننده‌ای مورد آزمایش قرار گرفته است. در دوره های آموزشی تزریق ژل و بوتاکس در تهران نیز بر استفاده از محصولات حاوی کوجیک اسید برای کسانی که لکه‌های ملاسما دارند، تاکید می‌شود.

کوجیک اسید برای از بین بردن لک صورت

5. آربوتین؛ جایگزینی برای از بین بردن لک بدن با لیزر

تحقیقات نشان داده‌اند که آربوتین باعث روشن شدن هایپرپیگمانتاسیون می‌شود. آربوتین نوعی هیدروکینون طبیعی است که فعالیت تیروزیناز را کاهش می‌دهد. تیروزیناز گروهی از آنزیم های موجود در پوست است که به فرآیند رنگدانه‌سازی پوست کمک می‌کند. این ماده روشن‌کننده عملکرد ملایم‌تری نسبت به نمونه‌های مشابه خود دارد. در بسیاری از دوره‌های مراقبت و زیبایی پوست مانند آموزش فیلر بر استفاده از کرم‌های حاوی آربوتین برای رفع لکه‌ها تاکید می‌شود.

6. لیزر؛ سریع‌ترین راه از بین بردن لک صورت

اگر به دنبال سریع‌ترین راه هستید، لیزر برای از بین بردن لک بدن و صورت گزینه ایده‌آلی است. انواع دستگاه‌های لیزر از طریق مکانیسم‌های مختلف با از بین بردن رنگدانه که باعث پوسته پوسته شدن پوست می‌شود، لکه‌های تیره را روشن می‌کنند. درمان مناسب با لیزر به عوامل متعددی از جمله نوع پوست، تناژ پوست، میزان قرار گرفتن در معرض خورشید و همچنین آنچه که در وهله اول باعث ایجاد لکه تیره شده است، بستگی دارد. لیزرها بسیار کارآمد هستند و برای رفع انواع لک‌ها مانند از بین بردن لک سوختگی لیزر بسیار موثر عمل می‌کند.

گزینه های زیادی برای از بین بردن لکه‌های تیره از طریق لیزر درمانی وجود دارد، اما هر لیزری برای هر فردی مناسب نیست. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام گزینه درمانی با کمترین عوارض جانبی برای شما مناسب است، حتما با متخصصی که دوره‌های آموزش آنلاین اپراتور لیزر را گذرانده، مشورت کنید.

بهترین دستگاه لیزر برای لک بدن و صورت چیست؟

به طور کلی بهترین دستگاه لیزر برای از بین بردن لک، لیزر کیوسوئیچ است که لکه‌ها را فقط در عرض یک جلسه از بین می‌برد.  کسانی که پوست تیره رنگی دارند، به راحتی میتوانند از این دستگاه استفاده کنند؛ چرا که به دلیل استفاده از لیزر اندیگ در این مدل لیزر برای درمان هرگونه تیرگی اثر می‌گذارد. با وجود محبوبیت و طرفداران زیاد این دستگاه، بهتر است قبل از هر کاری با متخصص مربوطه مشورت کنید. مشورت با متخصص حتی برای آگاهی از اسم پماد برداشتن خال گوشتی نسبت به پرسش از هر کس دیگری اولویت دارد.

لیزر؛ سریع‌ترین راه از بین بردن لک صورت

7. نور LED برای جلوگیری از بروز لک صورت

به طور کلی، نورهای LED مستقیما تاثیری بر از بین بردن لک صورت ندارند و برای جلوگیری از ایجاد لک‌های بعدی، به ویژه لکه‌های ناشی از جای جوش، کاربردی هستند. شما می‌توانید برای نور درمانی صورت به یک متخصص حرفه‌ای مراجعه کرده یا به جای آن یک ابزار نور LED خانگی را تهیه کنید. اگر قصد مراجعه به کلینیک‌های زیبایی را دارید، حتما درباره عوارض این نورها سوال کنید؛ چرا که گاهی اوقات برخی مداخلات زیبایی می‌تواند مشابه  عوارض لاغری با دستگاه کویتیشن عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشند.

آموزش سریع‌ترین راه از بین بردن لک صورت با لیزر در آکادمی مای اسکین

در این مقاله 7 تا از بهترین راه‌های از بین بردن لک صورت را خواندید. در میان این 7 روش، لیزرها سریع‌تر می‌توانند لکه‌های پوست شما را از بین ببرند. بنابراین اگر می‌خواهید در کمتر از یک ساعت از شر این تیرگی‌های مزاحم خلاص شوید، لیزر درمانی را در اولویت قرار دهید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی مای اسکین باشیم.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید